Bewaartermijnen van een personeelsdossier

Er geldt geen specifieke wettelijke bewaartermijn die betrekking heeft op persoonsgegevens (in een personeelsdossier). Dat betekent dat dus dat de werkgever zelf moet bepalen hoe lang hij bepaalde persoonsgegevens bewaart.

Het is daarbij de bedoeling dat de persoonsgegevens niet langer bewaard worden dan strikt noodzakelijk is. Daarbij mag en moet je steeds kijken naar het doel waarvoor de betreffende gegevens verzameld zijn.

Waardeer deze site:
Klant waardering
0 1245 waarderingen, gemiddeld: 7.4 /10

Up to date blijven?

Blijf op de hoogte van het laatste ontslagnieuws

 

Ontvang maandelijks een update van de belangrijkste uitspraken en ontwikkelingen op het gebied van arbeidsrecht en ontslag.

 

Meld je hier aan

 

Up to date blijven?

Blijf op de hoogte van het laatste ontslagnieuws

 

Ontvang maandelijks een update van de belangrijkste uitspraken en ontwikkelingen op het gebied van arbeidsrecht en ontslag.

 

Meld je hier aan

 

Lees verder